photo Untitled-6.gif

Thursday, May 5, 2011

percayalah kpd janji ALLAH ~

aku slalu ke blog diarihati...

aku terbaca satu artikel dan tertarik dgn beberapa baris ayatnya yg mempunyai nasihat yg begitu bermakna, jom kongsi sama2>>

" ku hembuskan nasihat ini kepadamu hai remaja tanda sayangku tak terhingga. bagi para gadis yg belum berpunya, andalah pilihan2 Allah utk masih mekar terpelihara sehingga tiba pula giliran anda mendapat seruan,yakinlah"
aku nak tujukan kat sume kengkawan pompuan, tak payah la rasa diri kita nie kesunyian klau tak de boypren..kita ade family,ada kawan2, dan ingat lah yg Allah tu sentiasa ada bersama kita, syukurlah kita terselamat dpd mlakukan dosa bercouple tu..
tok sah duk risau, klau kita jaga diri kita elok2, bakal suami kita pun duk jaga diri dia..insyaAllah kita akan bertemu jodoh yg baik2..

"jgn risau jika masih belum berpunya kerana mungkin Allah ingin bagi ketenangan dulu buat anda utk terus melangkah menggapai cita-cita.usah peningkan kepala. Dia menguji anda sedikit masa lagi."

kita yg sdg blajar ni, blajar biar abis dulu gapai cita2 kita dulu, persiapkan diri kita utk menempuhi alam kerjaya dan rumah tangga... biar kita bersikap matang dulu, pastu klau dah sedia suruh mak ayh carikan calon, terus nikah... bercinta lepas kawen tu la yg bahagia !

"begitu juga buat pemuda yg belum berpunya,' 1st thing 1st'. utamakan yg lebih penting dpd apa yg penting. kenali prioriti anda sekarang. jika memang dah sampai saat nak memiliki, tabahlah dan teruskan berusaha. ingat, pasti waktu nak berusaha tu anda memang betul2 mampu dan bersedia."

kpd bdk2 laki, klau korang suka kat pompuan tu teruslah pergi jumpa mak ayah diorang, mintak izin diorang, jgn bawak pompuan tu ke hulu ke hilir tanpa ikatan yg sah.. klau nak kawin tu pastikan  diri dah bersedia fizikal mahupun mental sbb komitmen yg besar menanti korang lepas kawen nanti... hormatilah wanita, peliharalah mereka dan jadilah lelaki yang mampu membimbing serta melindungi wanita...

jauhilah segala apa yg dilarang oleh Allah dan lakukanlah segala ape yg diperintahkan Allah...





semoga kita sentiasa berada dalam jagaanNYA...amin...

*motivasi LA TAHZAN by diarihati.com

No comments: