photo Untitled-6.gif

Monday, June 20, 2011

junior nak jadi senior ~

sometimes kita rasa kita dah betul-betul dewasa, sampaikan nak panggil semua orang adik.

situasi di sebuah restoran pizza .........
budak : dik, nak oder pizza!
waiter :  ye cik, nak oder ape ? 
budak : nak set 3, air tukar air coklat float.
waiter : nak tambah ape-ape lagi cik?
budak :  tak de. tq dik.  sambil tersenyum .. =)

pizza dah sampai !
waiter :  selamat menjamu selera cik.
budak :  terima kasih dik.
tiba-tiba budak cakap : dik, ada sos cili tak ?
waiter : jap yer cik. ini dia
budak : thanks dik.

dah kenyang, nak bungkus pizza tak abis.
budak : dik, tolong bungkuskan pizza ni.
waiter :  nah cik. saya tanya sikit boleh ?
budak :  yer, ade ape?
waiter :  awak ni budak u** kan?
budak :  yer, kenape?
waiter
waiter :  tak ingat ke, saya jadi fesi awak masa orentasi. (sambil kenyit mata.)
budak :  ya ALLAH. abang haris eh, abang kerja kat sini ? tak perasan la. ~_~
waiter : abang? tadi panggil dik. hahahaaaaaaa (dia gelak perli !)
budak : ......................... (malu tak terkata. T_T)

*adush, len kali tengok orang la dulu nak panggil gelaran adik ke , akak, pak cik. tak pasal-pasal kena atas batang hidung. kaw-kaw punyer ! =P

9 comments:

nawal addina said...

haha XD

malu ? :P

zaty said...

agak malu la.hihi

akoo said...

hahaha adoi..malu2..
die nampak mude ke sampai pggl adik tuu??kekeke

ABU said...

hahaha mcam macam..abng, dik..:)

zaty said...

agak muda kot. ~_~

.m y z. said...

hakhak terbaik lah waiter tu :P

zaty said...

mmg terbaik.. T_T

qamarguyz said...

salam ziarah..
hahaAa..padan muka..
nyway sy suka panggil kak/abang/sis..biarlah diorang lg muda pun..
tanda hormat sesama insan =)

Ini Kisah Tia said...

hahaa . maluuu . alaa , chill lahh . Tia buat dek je . minta mahap le dik , eh abang . ngee ;)