photo Untitled-6.gif

Thursday, June 30, 2011

terpelajar la sangat !

assalamualaikum.
kita walau belajar tinggi mana pun kena tahu cara nak hormat orang tua. ni tak, mentang mentang dah masuk U, cakap dengan lecturer bukan main menyombong pula. walaupun kita berbeza pendapat dengan mereka, tapi kita kena la hormat dengan pendapat mereka. apa salahnya sebagai orang muda selaku pelajar kepada mereka kita mengalah, tak perlu la sepatah lecturer cakap, sepuluh patah kita menjawab. sia sia je masuk U tapi perangai macam orang yang tak berpelajaran.
bila bace komen ni, rase nak hempuk je bdk kuliah aku ni!
memang orang muda dengan orang yg berusia kebanyakannya berbeza pendapat. tapi, walau ape pun selaku orang yang lebih muda hormatilah meraka yang lebih tua dari kita. apatah lagi mereka itu yang mendidik kita. malu la pada diri sendiri jika kita digelar kurang ajar oleh guru sendiri.
sekian.

p/s: bukan nak burukkan sesiapa cuma memberi pendapat sbg pelajar yg prihatin.

8 comments:

NUR FAHIMA ABDUL RAHMAN said...

bdi bahasa budaya kita ((;

zaty said...

betol tu. hormati orang yg lbh tua dr kita. :)

leya said...

stdent zaman skrang mmg dh berani n trbiasa sgt mnjawab ngn cikgu or lcturer..kalo ye pn beza pndapat ke ape ke rse hormat prlu sntiasa ade dlm diri msg2..;p

FirdAus BluRtz said...

memang ramai skunk nie yang muda nak tunjuk lagak dengan yg lebih senior..kdg2 tu dorg ckap je pndai tp sepatah haram p0n xtaw ape2..huhu3

muhamad hanif said...

saya prihatin jugak !!



AHAHHAHAHHAH

ibnubaba_04 said...

nnti dia akan terima la balasan ilmu yg x berkat klu berlagak or kurang ajar dngn guru sndri

cheghah said...

kamu kena nasihat la kawan kamu tue yer.. mungkin dier xsdar kot..

zaty said...

cheghah : kawan kamu ok.